Så roligt att du är nyfiken vår kvalitetsauktorisation och dess fördelar för ditt utbildnings- eller matchningsföretag! Fyll bara i vår intresseanmälan nedan så återkopplar vi inom kort.
Intresseanmälan kvalitetsauktorisation
Vad händer efter min intresseanmälan om auktorisation?
När du gjort en intresseanmälan återkopplar vi till dig och stämmer av förutsättningarna och villkoren för en auktorisation för ditt företag. Sedan hjälper vi dig vidare med ansökan.
1. Vi återkopplar på din intresseanmälan
När du gjort en intresseanmälan återkopplar vi till dig och stämmer av förutsättningarna och villkoren för en auktorisation för ditt företag. Sedan hjälper vi dig vidare med ansökan.
2. Du gör en ansökan om auktorisation
Om ditt företag är medlem hos oss och uppfyller kraven för en auktorisation hjälper vi er med ansökan som består av en självdeklaration utifrån villkor och kriterier för kvalitetsauktorisationen.
3. Vi granskar din ansökan
När du har skickat in ansökan om auktorisation genomför vår auktorisations- och kvalitetschef en första granskning och begär vid behov kompletteringar. Parallellt analyseras självdeklarationen av Auktorisationsnämnden.
Om ditt företag bedöms klara auktorisationskraven bokas tid för verksamhetsbesök för en granskning av företaget av auktorisations- och kvalitetschefen.
4. Vi fattar beslut om din ansökan
Efter granskningen ger Auktorisationsnämnden en rekommendation till styrelsen som sedan fattar det avgörande beslutet.
5. Vi ger dig besked om auktorisationen
Du får ett skriftligt besked om auktorisationen har blivit beviljad eller avslagen. Blir den beviljad kan ditt företag använda vår auktorisationsstämpel. Auktorisationen gäller så länge ditt företag uppfyller kvalitetskriterierna och villkoren för medlemskap i Utbildningsföretagen.